מהו עורך דין פלילי

מהו עורך דין פלילי ומהם השירותים אותם הוא מספק?

כמעט כל אדם במהלך חייו יזדקק מסיבה כזו או אחרת לשימוש בשירותיו של עורך דין, בין אם בנסיבות חיוביות יותר של פתיחת חברה או קניית נכס ובין אם בנסיבות טובות פחות, במקרים של עבירה פלילית או תביעה כלשהי. מבין כלל ההתמחויות השונות בעריכת דין, ייצוג משפטי פלילי הוא אחד מן הנפוצים ביותר ואדם אשר שוכר עורך דין, על מנת להבטיח לעצמו כי יקבל ייצוג משפטי הולם ומקצועי במשפט הפלילי.

תפקידו של עורך דין פלילי מתחיל ברגע שעולות חשדות כלשהן נגד אדם בגין מעשה פלילי כלשהו ובחירה של עורך דין, או משרד עורך דין טוב ומנוסה בשלב מוקדם ככל הניתן חשובה ביותר. עוד לפני שנאשם בעבירה כלשהי מגיע להגן על עצמו בבית המשפט, ישנם שלבים מקדימים רבים ובמקרים רבים גם לא מעט חקירות, במהלכן תפקידו של עורך הדין הפלילי לעמוד על זכויות הלקוח, לדאוג להליך הוגן ולנסות לערער את ההאשמות מתוך מטרה להגיע לביטול של כלל האישומים.

ייצוג משפטי פלילי ושימוש בשירותיו של עורך דין פלילי נחוצים בכל מקרה של האשמה או מעצר בגין עבירות הקשורות בדיני עונשין כגון עבירת סמים, בין אם סחר בסמים או החזקה שלא לשימוש עצמי, עבירות רכוש כמו שוד, פריצה או גניבה, עבירות מין, אונס, מעשים מגונים, עבירות אלימות כולל אלימות במשפחה, סחיטה באיומים, עבירות מס, הלבנת הון או עבירות צווארון לבן, עבירות הימורים ועד העבירות החמורות ביותר של גרימת מוות ברשלנות, הריגה או רצח.

עורך דין פלילי נחוץ גם בשלבים מאוחרים יותר של משפט פלילי, למשל במקרים בו אדם שכבר החל בהליכים של משפט פלילי נחשד בעבירות של שיבוש הליכי משפט, הסתרת והשמדת ראיות, או במקרים של טיפול בעתירות אסירים, ייצוג בוועדות שחרורים וטיפול בבקשות לחנינה. עורך דין טוב ידע לנצל את ניסיונו והבנתו במשפט הפלילי על מנת ליצור אסטרטגיית פעולה שבמקרים הטובים ביותר תצליח להביא לביטול אישומים נגד נאשם ובמקרים אחרים יכולה לבטל מעצר עד תום ההליכים המשפטיים, או לשפר תנאים כגון חלופה של מעצר בית או אף להוביל לעיתים לשחרור ממעצר ולמחיקת רישום פלילי.

מכיוון שתוצאותיו של משפט פלילי יכולות להיות גורליות במיוחד עבור כל נאשם ולהסתיים בשנים רבות מאחורי הסורגים, ישנה חשיבות רבה לבחירת עורך דין פלילי טוב ולקבלת ייעוץ משפטי בפלילים מוקדם ככל הניתן. לא תמיד עורך דין מפורסם או עורך דין הגובה שכר טרחה גבוה, משמעותם ייצוג משפטי טוב ובמקומם חשוב לבחור בעורך דין שאינו מבטיח מאה אחוזי הצלחה אלא פורס ומציג את העובדות כפי שהן.

מעבר לכך, עורך דין פלילי טוב צריך להיות קשוב ללקוח ולעתים כימיה בין עורך דין ללקוח טובה יותר מכל פרסום עורך דין פלילי טוב הוא עורך דין אשר ישקיע את מירב זמנו ומאמציו בטיפול בלקוח, תוך נחישות להביא לתוצאות האפשריות הטובות ביותר.

 

בית א.ש.ר.א, דרך מנחם בגין 65, תא דואר 51273, תל-אביב

השארת פרטים מהירה

קידום אתרים מקצועי קידום אתרים מקצועי
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support