רמזור אדום ושיטת הנקודות החדשה

נהגת ברמזור אדום? קיבלת קנס? יש נקודות? מה עושים?

זה לא סוד כי אנו נוהגים שעות מרובות במשך היום. יש אף כאלו שנהיגה היא לחם פרנסתם, כגון: נהגי מונית, נהגי אוטובוס, נהגי משאיות, נהגי חלוקה, שליחים ועוד.

אין ספק כי פסילת רישיון הנהיגה שלכם יכולה להיות מעיקה מאוד ואפילו לפגוע באיכות חיינו………

מעטים הנהגים שלעולם לא בצעו עבירות תנועה כלשהן ולא נתפסו ע"י שוטר, מצלמה או כל כלי אכיפה אחר שבדיוק היה שם.

בשנים האחרונות הונהגה בארצנו שיטת ניקוד חדשה ע"י משרד התחבורה, שיטת ניקוד מחמירה יותר, תוך שמחיקת הנקודות הפכה להיות משימה לא פשוטה.

כאשר צברנו 12 נקודות ויותר, צפויות לנו סנקציות שונות כגון: קורס נהיגה מונעת (12 נקודות) פסילה בפועל ל- 3 חודשים (36 נקודות) ומבחן עיוני (תיאוריה) חדש ועוד. אנחנו הרי לא רוצים את זה, אך תתפלאו כי לפעמים אנחנו הם אלו המביאים זאת על עצמנו… למה אני מתכוון???

בצענו עבירת תנועה, נתפסנו "ולמזלנו" קיבלנו מהשוטר דו"ח עם קנס לצידו, האם לרוץ ולשלם?

האם ידעתם נהגים יקרים כי תשלום הקנס משמעו הודיה בעבירה הגוררת הרשעה וברוב המקרים גם נקודות???…

לאחר כל השאלות הנ"ל, הנה לכם דוגמא של תרחיש בו אנו חוצים צומת באור צהוב, עוצר אותנו שוטר וטוען כי חצינו את הצומת באור אדום, אבל יחד עם זאת יסתפק ברישום דו"ח ובצידו קנס בלבד…

האומנם אין הבדל בין חציית צומת ברמזור אדום לבין חציית צומת ברמזור צהוב? הרי בסה"כ מדובר בדו"ח שלצידו תשלום קנס …. אז זהו שלא!! התשובה היא כי במידה והייתם פועלים לפי ההנחיות שיובאו בהמשך, ולא רצים ומשלמים את הדו"ח תוך שאתם פונים לעו"ד, סביר להניח שהעו"ד היה מסב לכם את הדו"ח לחציית צומת ברמזור צהוב, שלצידו קנס מוקטן וללא נקודות.

המלצתי היא כי יש לפעול בתרחיש כדלקמן:

  • פעולה ראשונה – במידה ויש איתכם מישהו, חשוב לבקש משוטר להוסיף זאת לדוח.
  • פעולה שנייה – לבקש מהשוטר שיציין בדוח את העובדה לפיה אתם טוענים כי חציתם את הצומת ברמזור צהוב.

לאחר כל זה, עדיין קיבלתם תשלום קנס, אל תרוצו ותשלמו!!!!!!

זכרו תשלום הקנס משמעו הודיה בעבירה אשר גוררת להרשעה שבצידה נוספו לנו 10 נקודות שמדווחות היישר למשרד הרישוי.

לסיכום: אז בכל זאת, הרי רמזור צהוב דינו כרמזור אדום, אז זהו שהדבר נכון חלקית. במידה ויוכח בבית משפט כי אכן חציתם את הצומת ברמזור צהוב, עדיין תורשעו בעבירה אך השלכותיה יהיו קלות בהרבה ולחובתכם לא יצברו כלל נקודות, דבר אשר ימנע טרטורים מיותרים וישאיר בידיכם את רישיון הנהיגה.

בית א.ש.ר.א, דרך מנחם בגין 65, תא דואר 51273, תל-אביב

השארת פרטים מהירה

קידום אתרים מקצועי קידום אתרים מקצועי
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support